Kontakta Folkspel

Här hittar du svar på vanliga frågor samt kontaktuppgifter till Folkspel. Hittar du inte svaret på din fråga så hjälper vi på Folkspels kundcenter gärna till. Vi nås via telefon, e-post eller chatt. Välj sättet som passar dig bäst. 

Konsument

Varför måste jag ange personnummer när jag skapar Folkspelskonto?

Det är ett krav som ställs från Spelinspektionen för att kunna inneha en lotterilicens. Varje användare får enligt Spelinspektionen bara ha ett spelkonto som ska vara kopplat till personnummer. Genom att skapa konto med personnummer säkerställer vi din identitet, kontrollerar att du är över 18 år och folkbokförd i Sverige. Detta för att efterleva svensk lag. Det är också för att hantera utbetalning av dina vinster på ett tryggt sätt.

Jag kan inte skapa ett Folkspelskonto, vad gör jag nu?

När du skapar ett konto kontrolleras automatiskt ditt personummer mot folkbokföringen. Om dina uppgifter av någon anledning inte går att hämta kan vi inte skapa upp ditt spelkonto. Kontakta vår kundtjänst för personlig hjälp.

Mitt konto är stängt, hur öppnar jag det?

Om du en gång har öppnat konto hos Folkspel men har avslutat det så måste du kontakta oss för att öppna upp ditt stängda konto igen. Kontakta oss här.

Jag har bytt e-postadress eller telefonnummer, hur gör jag?

När du har loggat in klicka då upp till höger på "Mina sidor". Där kan du ändra dina kontaktuppgifter under menyvalet Översikt och Ändra kontaktuppgifter.

Hur väljer jag en förening eller organisation att stötta?

Under mina sidor hittar du menyvalet Favoritförening. Där kan du välja upp till 3 favoriter som får dela på det överskott som dina lottköp genererar. Det är helt upp till dig att ta bort eller lägga till favoriter.

Om du köp en prenumeration från någons personliga butik hittar du även den här. 

När dras pengar för min JOYNA prenumeration?

Debitering sker omkring den 27:e varje månad. Vi debiterar dig 160kr för kommande månads lotteridragningar.

När kan jag se om jag vunnit på min JOYNA-lott?

JOYNA presenterar dragningar varje fredag. När du har en lott att rätta får du ett mail, men kan såklart också gå direkt in på folkspel.se och hitta ditt resultat där. Logga in, gå till Mina sidor och välj Spel och lotter. Här finns dina lotter som du har möjlighet att rätta. Du kan aldrig gå miste om en vinst, efter några dagar rättas dina lotter automatiskt och vinster sätts in direkt på ditt Folkspelskonto.

Hur avslutar jag min JOYNA prenumeration?

Logga in och öppna Mina sidor, klicka på Spel och lotter och därefter Hantera prenumeration. Här avslutar du dina prenumerationer med ett knapptyck. Du kommer få de lotter som återstår innevarande månad men någon mer debitering kommer nu inte ske. 

Jag behöver ange ett nytt betalkort för min JOYNA prenumeration, hur gör jag?

Logga in och öppna Mina sidor, klicka på Spel och lotter och därefter Hantera prenumeration. Klicka Ändra kortuppgifter och ange ditt nya kort. Observera att om du har flera prenumerationer kommer alla dessa debiteras samma kort.

Förening

Vår förening vill börja sälja lotter. Hur gör vi?

Du hittar all information om hur din förening kommer igång med försäljning av Folkspels produkter samt ett registreringsformulär på vår administrativa sajt; https://produkter.folkspel.se. Väl där väljer du Förening och sedan Börja sälja. Lycka till!

Vad krävs för att kunna börja sälja folkspels produkter?

Din förening måste vara medlem i någon av de 72 olika riksorganisationer och förbund som är medlammar av Folkspel. Vi har även många organisationer som inte enbart har med idrott att göra. Läs mer om vilka organisationer och förbund som är medlemmar i Folkspel här.

Hur gör jag när jag skall ändra adress på vår förening?

Kontakta vårt kundcenter på telefon 0771-440 440 så hjälper vi dig att ändra din förenings adressuppgifter.

Var hittar jag, som förening, föreningens fakturor?

Fakturorna finns i PDF-format när du loggar in på vår administrativa sajt, https://produkter.folkspel.se.

Var hittar jag prenumerations- och försäljningsstatistik för min förening?

Logga in på https://produkter.folkspel.se så hittar du all information om er statistik under fliken "Statistik".

Var hittar jag uppgifter om våra returrapporterade lotter?

Logga in på https://produkter.folkspel.se och titta under fliken "Statistik" så hittar du allt du kan tänkas behöva veta gällande din returrapportering.

Var hittar jag dragningslistor för BingoLotto?

Dragningslistor finns att hitta i inloggat läge på vår administrativa sajt; https://produkter.folkspel.se efter du har loggat in.

Behöver föreningen ha Autogiro även om vi bara har prenumeranter?

Det är viktigt att det finns ett autogiromedgivande även för er som endast ska erhålla behållning från Folkspel. Detta för att smidigt kunna överföra pengarna på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt.

Hur mycket får föreningen i behållning på varje såld lott som föreningen säljer?

Du kan läsa mer om vilken behållning du får på Folkspels olika produkter på vår administrativa säljsajt; https://produkter.folkspel.se. Väl där väljer du ”Förening” och därefter ”Våra produkter”. Här hittar du all typ av information som du som säljer eller vill börja sälja våra lotter kan tänkas behöva.

Butik

Jag vill sälja Folkspels lotter i min butik. Hur gör jag?

Du hittar mer information om hur din butik kommer igång med försäljning av Folkspels produkter samt ett registreringsformulär på vår administrativa sajt; https://produkter.folkspel.se. Väl där väljer du Butik och sedan Börja sälja. Lycka till!

Vad krävs för att kunna börja sälja Folkspels lotter?

Din butik måste fylla i registreringsformuläret på vår administrativa sajt. Adressen dit är https://produkter.folkspel.se och du hittar formuläret under Butik och sedan Börja sälja. När du fyllt i detta registreringsformulär kommer vi att kontrollera dina uppgifter och därefter höra av oss till dig med information om hur vi går vidare. Lycka till!

Var hittar jag, som butik, mina fakturor?

Fakturorna finns att ladda ner i PDF-format när du loggat in på https://produkter.folkspel.se.

Var hittar jag försäljningsstatistik för min butik?

Logga in på https://produkter.folkspel.se så hittar du all information kring försäljningsstatistik i inloggat läge under "Statistik."

Var hittar jag uppgifter om mina returrapporterade lotter?

Logga in på https://produkter.folkspel.se och titta under menyn "Statistik". Där hittar du all information du behöver om din returrapportering.

Var hittar jag dragningslistor?

Dragningslistor finns att hitta i inloggat läge på https://produkter.folkspel.se

Hur mycket får jag som butik i behållning på varje såld lott som jag säljer?

Information om hur mycket du som butik tjänar på Folkspels olika produkter hittar du på vår administrativa sajt; https://produkter.folkspel.se genom att gå till ”Butik” och därefter ”Våra produkter”.

Företag

Vi är ett företag som vill köpa lotter till våra anställda, hur gör vi?

Kontakta oss via kontaktformuläret nedan eller ring vårt Kundcenter på 0771-440 440 så hjälper vi till.

Vad innebär det att som företag köpa lotter från er?

När ni som företag köper lotter från oss får ni inte sälja vidare lotterna. Det är meningen att ni ska ge lotterna till era anställda för ett bra genomfört arbete eller likande, eller för att ge till era kunder som snabbhetspremie eller som lojalitetsprodukt. Dessutom får ni som företag välja vart överskottet från lotterna ska gå. Har ni till exempel en förening på orten kan ni välja att stödja den föreningen.

Vad är det för skillnad på att vara en butik och ett företag hos er?

Som butik får ni köpa in lotter för att sälja dom vidare till era kunder och få en viss provision på det. Som företag får ni inte sälja lotterna vidare. Ni får ge bort lotterna till anställda eller till kunder. Som företag får ni också välja vart överskottet från era lotter ska gå.

Vilka lotter kan vi som företag köpa?

Ni kan köpa Folkspels tre produkter. BingoLotto, SverigeLotten och BingoLottos julkalender.

Vilka föreningar och organisationer kan vi som företag välja att stödja?

Ni kan välja mellan våra 72 organisationer som är en del av Folkspel och dess underföreningar. Läs mer om våra medlemmar här.

Öppettider

Ordinarie öppettider
Måndag - Fredag: 9.00-16.45
Lunchstängt: 12.00-13.00 

Telefonnummer: 0771–440 440

Adress

Besöksadress Huvudkontor:  
Von Utfallsgatan 1, 415 05 Göteborg 

Postadress: 
Box 5, 433 21 Partille